top of page
Search
  • Writer's pictureמובילת הקהילה

איך לעשות פיץ' טוב? עומרי אביסף

עומרי אביסף

מנחה בחברת דיבייט

מלווה אקסלרטורים בארץ של 8200, מכון וייצמן וטכניון.

היום להיות טוב בעבודה שלך זה לא מספיק טוב. כדי לייצר ערך מוסף אתה צריך משהו רחב יותר מרק מקצוענות. היום נדבר על היכולת שלכם להסביר מה אתם עושים בצורה קצרה ועניינית.

ישנם קרוב ל100 אקסלרטורים היום בארץ - לכל מיני נושאים שונים אשר באמצעותם חברות גדולות מוודאות שהן יודעות מה הולך היום בשוק.

עקב כמות גדולה ש יזמים ואקסלרטורים - 60 שניות להצגת הרעיון שלך לכמה מאות משקיעים פוטנציאלים.

שלום, קוראים לי אביטל - טעות. לא אכפת לאף אחד מה שמך.

פתיחה חזקה - חייבת להיות מחוברת לנושא, להסביר מהו הכאב, באיזה תעשייה אני נמצא, ובאזור הנוחות שלנו. לדוגמא - 8200 - מדבר 15 שניות באיטלקית. לאחר מכן אומר - מה קרה, אתם מרגישים לא בנוח? כי אתם לא מבינים מילה ממה שאני אומר? זה מה שקורה ל66 מליון איש הנכנסים לאתר שאינו בשפה שלהם ויוצאים מיד.

יזמית : lets do something crazy. I want you all to imagine a mad scientist. If your image is a man and not a woman keep your hand up. הבעיה של חצי מהאוכלוסייה בעולם היא שאין רול מודל - אי אפשר להיות מה שאתה לא יכול לדמיין.

סול - בתחרות של שיבס - עם מיזם שעוזר לאנשים לאחר אירוע מוחי לעבור תהליך שיקום בבית בעזרת גיימיפיקיישן. הסיפור שלה מגיע מסיפור אישי שלה כי אבא שלה עבר תאונת דרכים, ולכן היא תתחיל בסיפור. פתיחה חזקה יכולה לנצח אירוע שלם

שלב 2 - המהות - יש לענות על 3 שאלות - מה זה, מה חדש בזה, מה הערך למשתמש הקצה.

לרוב קשה לענות על מה זה כי אנחנו כבר מאוהבים ברעיון שלנו. צריך להסביר מה זה ברמה שילד בכיתה ב' יוכל להבין.

יש לכייל את הראש כך - כולנו 100 שנה אחורנית בצוות של האחים רייט ולראשונה הטסנו מטוס.מה זה, מה חדש בזה, איך זה מקל על משתמש הקצה. מה זה - זה צינור מפלסטיק, שנראה כמו ציפור עם כנפייםת פרופלור ושני מושבים. זה חוצה מרחק שלקח 6 שבועות ב4 שעות. מה חדש בזה - שזה חוצה את המרחק הזה דרך האוויר.

אותו תרגול על מיקרוגל, RBNB

שלב 3 - איך מפלפלים את זה עוד קצת - נתונים, מחקרים, האם הערך שלנו הוא תוך כמה זמן המוצר יכול להגיע לשוק? האם כבר יש לי סיפור הצלחה בנושא? מהו האלמנט החשוב ביותר?

שלב 4 - מה עשינו עד כה? צריך להכניס - להראות את המוצר (פיזית, להראות מוק אפ), לדבר על הצוות (משקיע רוצה לדעת שבצוות שלנו יש אנשים שיודעים לענות על האתגר שאנחנו מנסים לפתור), מכירות, השקעה (להראות שיש אנשים שכבר השקיעו בי), ביטול התנגדויות (לא להיות מופתעים משאלות שעשויות לעלות - נסו לזהות מה עשויות להיות ההתנגדויות ולתת להן מענה בפיץ' עצמו)

הקריאה לפעולה - אנחנו מחפשים שותפים/ כסף (להגיד כמה - אלפים, מאות אלפים, מליונים…), לאן הדבר הזה עוד עשוי להגיע - איזה עוד פיצ'רים עתידיים עשויים להיות בו.

3 שחקני הספסל המרכזיים לעזרתנו הם:

להסביר את גודל השוק / גודל הכאב של הבעיה כשאין לי יותר מדי מה לתת על מה עשינו עד פה מאחר והרעיון ראשוני.

Go to market - איך אני מביא את הלקוחות - עסק ללקוח וכו’...

מתחרים - מה נעשה עד כה, יתרונות וחסרונות.

פיץ' של 2-3 דקות צריך לקחת לנו דף פוליו, כתוב מילה במילה, אותו יש לשנן מילה במילה לפני הפיץ'.

לא להגיד - אנחנו הראשונים ש.. אנחנו היחידים ש… אין לנו מושג מה קורה בכל העולם, שלא נשים לעצמנו רגל.

לא להכניס דברים שייקחו קשב מאיתנו - אנחנו שולטים במצגת והיא לא שולטת בנו.

5 views0 comments
bottom of page